מרגישה צעירה מבפנים אך מקומטת מבחוץ? מרוצת השנים החלה לתת בך את אותותיה? אף אחד לא קבע שאת אמורה להשלים עם המצב. כיום, הרפואה אסתטית מציעה שיטות טיפול שונות שבאמצעותן גם את תוכלי להראות צעירה, רעננה וזוהרת יותר,  לא רק מבפנים, אלא בעיקר- מבחוץ.

מה גורם לקמטים בפנים וכיצד ניתן לטפל בהם? הכל, במאמר הבא.

קמטים- למה?

כשאנו צוחקים, שמחים או אף בוכים שרירי הפנים שלנו מתכווצים והקמטים נראים כלפי חוץ. בגיל צעיר, לאחר פעולות מעין אלו, השריר יודע לחזור בחזרה למצב הרפיה ואיתו העור שב להראות חלק וחסר קמטוטים, אך לא כך כשאנו מתחילים להתבגר….

החל משנות ה20 עור הפנים הולך ונעשה פחות גמיש ונראה רפוי גם כאשר השריר לא נמצא במצב של כיווץ, והתוצאה- פנים בעלות קמטים. 

מבחינה פיזיולוגית- כשמתבגרים, מתרחשת ירידה בנפח רקמת העור התת עורית, רמת הקולגן והאלסטין וכמות השומן המצוי תחת העור, מה שבדרך כלל מוביל למראה פנים חסר גמישות, רפוי ומקומט. כמו כן,  גם השמש מהווה גורם אפשרי לנראות זו של עור הפנים.

קמטים- כיצד מטפלים?

טעות נפוצה ורווחת היא הטענה שבכדי לטפל בקמטי הפנים יש לעבור ניתוח פלסטי לצורך מתיחתן. כיום, עם התפתחות והתחדשות הטכנולוגיה, ישנם טיפולים מהירים, פשוטים וקלים יותר שיעניקו לך מראה פנים צעיר ורענן יותר. 

מבין שיטות הטיפול הנפוצות ניתן למנות:

זריקת בוטולינום טוקסין

רעלן הבוטולינום טוקסין הינו אחד החומרים הנפוצים והיעלים בטיפול נגד קמטים. חומר זה מוזרק אל אזור הקמט באופן ישיר תוך הרדמה מקומית של מקום ההזרקה. בתום הטיפול, המטופל יכול לשוב לשגרת חיים מלאה ללא הגבלות מסוימות. 

לייזר

העלמת קמטים באמצעות לייזר כוללת שימוש בתדר לייזר גבוה המפיץ אור וחום יחדיו וכתוצאה מכך מתרחשת פעולת החלקה תת עורית הגורמת להעלמתם של קמטי הפנים. כמו כן, השימוש בטכנולוגיית לייזר חובק יתרון נוסף לעור הפנים: קילוף עור פנים קיים וגילוי של עור אחר, חדש וחלק. 

מילוי

הליך מילוי קמטים יסייע ביצירת מראה פנים חלק, רענן וגמיש. קמטי הפנים ניתנים למילוי של חומרים שונים על ידי הזרקה המלווה בהרדמה מקומית.

פילינג 

תחת שכבת העור החיצונית מצויה שכבת עור נוספת, חלקה וחדשה לעומת זו שמעליה. באמצעות הפילינג- הליך הסרת שכבת העור החיצונית הכולל שימוש בחומרים כימיים, תוכלי לצאת עם פנים זוהרות, צעירות, רעננות ובעיקר- נטולות קמטים.

.