במקרה זה, מר א 'ייצור קשר עם הבנק שלו ויבקש מהם לפתוח חשבון נוסטרו בבנק תכתובות בארה"ב. על פי מקור בבנק פרטי, מוסדות פיננסיים פרטיים רוצים שלקוחותיהם "חשבונות הנוסטרו, שבדרך כלל מוחזקים בחו"ל ונקובים במטבע חוץ, יהפכו ל"בתי השקעות" שבהם הבנקים מבצעים תשלומי יבוא מטעם לקוחותיהם. במדינות בהן לבנק אין נוכחות פיזית, הוא אינו יכול לקנות או להשתמש בחשבונות נוסטרה ובמקום זאת הוא משתמש בבנק מבוסס מחוץ למדינה לביצוע עסקאות מטעמו. חשבונות הנוסטרוס נבדלים מחשבונות פיקדונות רגילים בכך שהם מוחזקים על ידי מוסד פיננסי. ומתאפיינים במטבע של המדינה.

אדם משתמש בדרך כלל בכספומט לפתיחת חשבון אצל מתווך שם ציין כמות מסוימת של מטבע חוץ (מט"ח) ו / או מטבעות זרים

בנק אשר פעיל עסקאות במטבע חוץ חייבות לנהל חשבון בנק מט"ח (חשבון נוסטרו) במטבע של המדינה בה היא נסחרת ולעמוד בתנאי תשלום מסחר בסחר בו. כמו כן, על הבנק לעקוב אחר מעמדו המאוחד עם החשבון ממנו ניתן להעביר נזילות ללא מגבלות תוך יום, על מנת להשיג את דוחות BSA ו- AML הנדרשים על מעמד הבנק ונזילותו. סוויפט אמר: "תקני נזילות אינטראקטיביים הם מרכיב קריטי המאפשר לבנקים להחליף מידע ברמת העסקה בזמן אמת.

לבורסה של צ'יטגונג מערכת מסחר אלקטרונית בשם TESA ולבורסת דאקה יש פלטפורמת מסחר משלה. נקרא VECTOR. לבורסות הבנגלדש יש פלטפורמת בורסה משלהן עם מערכת מסחר אלקטרונית (ETS) ומשתמשות במערכת זו כבר כמה שנים.

לרוב הבנקים יש קשרים עם בנקים זרים ומקימים חשבונות ללקוחות שלהם אם הם רוצה שיהיה לי חשבון. בנק ABC בלונדון יקיים קשר עם בנק בריטי שמנהל את חשבונות הבנק של לקוחותיו בבנגלדש.

אם בנק בריטי לא רוצה להיות פזטה הספרדי ויש לו שולחן

בעסקי פסטה, זה יכול לקנות הרבה פסטות באופן מקומי ולמכור אותם בריבית נמוכה יותר. כאשר הבנק שומר על הדוק את המטבע, הם מציעים שער נקודה גבוה יותר והם להוטים לקנות. הבנקים לא תמיד רוצים מטבע המסחר יהיה באותו מטבע כמו הקונים הארגוניים שלהם. לאחר שסוחר קנה מטבע ומכר אותו לבנק או לחברה, הסוחר ינסה לבצע רכישה לפני שימכר אותו לבנק אחר ו / או לקונה ארגוני.

הבנק הרוכש צריך להודיע מיד לבנק המילואים על טופס ההעברה של SGL שהונפק על ידי הבנק המוכר לטובת הבנק. הבנק מחויב להנפיק את טפסי ההעברה באותו מטבע בו הוא מוכר.

דלפק המסחר של הבנק אחראי על עסקאות חדשות בשוק המט"ח במטרה לשמור על המיקום הנדרש. לדוגמא, בבנק ABC לונדון יהיו מרכזי מסחר במטבעות משלו בדולרים אמריקאים, יורו, ין ולירות, כמתואר להלן.

חשבונות נוסטרו יכולים לסחור בכסף של קרנות אלה, כדי לא להיחשף לתנודות בשער החליפין. ניתן לחשוף חשבונות נוסטרו גם כדי לספק ביטחון רב יותר בעת גידור עסקאות, למשל בעת מסחר כנגד שווקי מטבע חוץ.

בתי הבורסה צריכים תמיד לפעול אך ורק על בסיס אשראי ואין לתת לבעלי חשבונות משיכת יתר על סמך העברות ישירות או נכנסות מבנקים זרים

כל חשבון המוחזק בסניף או אצל לקוח בבנק מקטגוריה I AD שמקבל העברה מקומית או זרה יסמן זאת כהעברה ישירה, המציין בפני הבנק המקבל כי מדובר בהעברה "זרה" או "נכנסת". כל החשבונות המנוהלים על ידי הסניף צריכים לזכות את עצמם לאחר קבלת אישור האשראי.

היבואן האמריקאי חייב לשלם ליצואן סיני

וחשבון הפיקדון שלו נמצא בבנק של בוסטון, אך אין קשר חשבון בנק בין שני הבנקים. בנק א 'מעביר את הסכום הנדרש והבנק הביתי משלם 1,000,000 $ עבור חשבון ווסטרו שלו לבנק המקביל בארה"ב. רק בתיעוד כספיו מוחזקים בחשבון בנק ב 'כדי להקל על העברת הכסף מהבנק לחשבון הבנק של מר א' בבוסטון. ובכן, מר א ', הסכום משולם בדולרים, ולא הסכום הכולל בהתאם לתנאים ולהגבלות של בית ההחלפה.

Nostro AC מחויב ומזוכה בפועל בגין משיכה או הפקדה של מטבעות זרים בפועל

אם הבנק ההודי מסיים עסקה לרכישה או מכירה של מטבעות זרים, היתרה המוחזקת בנוסטרו א. ג 'לא יושפע. ניתן לקבל משיכה צפויה של סכום הכסף הכולל לחיוב והסכום בחשבון הבנק ממשרדי החליפין בהתאם לתנאים וההגבלות.