אנו מכירים לא מעט סוגים שונים של מחלות, ולכל מחלה יש את דרך הטיפול הנכונה עבורה. מחלת דופיטרן היא מחלה אשר מתפתחת לאורך השנים ומתגברת ככל שהשנים עוברות. מדובר על מחלה שבמסגרתה רואים עיוותים שונים בכף היד. עיוותים שבשלב מסוים עלולים להגביל את התפקוד ואת היכולת לבצע פעולות שונות. כיצד מתמודדים עם המחלה הזאת? עוד לפני שאתם פונים אל אורתופד מנתח, אנו נסביר לכם כיצד תוכלו לפתור את המצב. כך אולי תוכלו לראות שיפור עם הזמן, שיפור שימנע מהמחלה להגביל אתכם בהמשך.

האם ניתן להחלים מהמחלה?

חשוב להבהיר כי על ידי מספר פעולות ניתן להשאיר את המחלה כנחלת העבר. ישנה חובה לזהות את המחלה מוקדם ככל האפשר, כך יהיה אפשר להתמודד איתה ביעילות. אם מזהים את המחלה בשלב מתקדם, ההתמודדות איתה יכולה להיות קצת יותר מורכבת. מחלת דופיטרן היא מחלה לא קלה, אך החדשות הטובות הן שניתן להחלים ממנה. ככל שתבחרו את השיטה הנכונה להתמודדות, כך תוכלו לראות שיפור ניכר.

טיפול פיזיותרפיה

אחת משיטות הטיפול הכי יעילות להתמודדות עם מחלת דופיטרן היא פיזיותרפיה. הפיזיותרפיה בשלב מוקדם יכולה למנוע את ההתעקמות של האצבעות. ככל שתתמידו עם הפיזיותרפיה תוכלו לראות איך המצב משתפר בצורה אפקטיבית. כמובן ששם המפתח בהקשר הזה הוא התמדה. ללא התמדה לא תוכלו לראות שיפור עם פיזיותרפיה ויהיה עליכם לפנות לשיטות טיפול אחרות.

חיתוך המיתרים

אפשרות נוספת להתמודד עם מחלת דופיטרן היא על ידי חיתוך המיתרים. באמצעות חיתוך המתרים ניתן יהיה להחזיר את העצם לנראות הרצונית. היתרון של השיטה הזאת הוא שהיא שיטה שלא משאירה צלקות או סימנים. אך השיטה הזאת לא תמיד תהיה שיטה אפקטיבית ויעילה, ואחוזי ההצלחה שלה לא גבוהים במיוחד. יש כאלה שמחליטים ללכת על השיטה הזאת על מנת לחסוך ניתוח מורכב שעלול להביא איתו אי נעימות.

ניתוח דופיטרן

האפשרות האחרונה שיכולה לעמוד לרשותכם היא לפנות לאורתופד מנתח. אורתופד מוסמך אשר מסיר את כל הרקמות הבעייתיות, ומחזיר את היד למצבה התקין. ניתוח כמו כל ניתוח אחר יכול להביא איתו מידה מסוימת של אי נוחות. חובה שתיקחו את היתרונות ואת החסרונות בחשבון על מנת שלא תטעו בדרך. המטרה שלכם היא לעשות בחירה שתוכלו להיות שלמים לגביה. הרי בכל זאת הרצון הסופי הוא שתוכלו לחזור לתפקוד אידיאלי אפילו אם המחלה הייתה בשלב מתקדם.