ידע הוא כוח בחיים וככל שיש לנו יותר ידע על נושא מסוים כך נהיה מוצלחים יותר. זה נכון כאשר אנו מדברים על העבודה שלנו, על הילדים שלנו וכן גם על הליכים רפואיים שאנו צריכים לעבור. אם נכיר את ההליכים הללו נוכל לבחור את ההליך המתאים לנו ביותר ולהבטיח כך שנהיה בריאים יותר וזה שווה המון. 

על רקע זה יש לציין שאם יש לכם בעיה בירך אתם חייבים לפנות אל אורתופד מקצועי וטוב שיבחן את מצבכם. אז איך נדע כי האורתופד הוא אכן מומחה? התשובה היא שאנו לא צריכים להתבייש ועלינו לשאול את הרופא האם הוא מומחה או לא. עוד אפשר לבקש מן הרופא תעודה המראה כי הוא אכן מומחה וכך נהיה בטוחים כי אנו בוחרים את הרופא הטוב ביותר לביצוע ניתוח בירך וככל שהרופא יותר טוב כך הניתוח יהיה יותר מקצועי וטוב.

האם ניתוח בירך הוא מסוכן?

אין ספק שאם אתם רוצים לבצע ניתוח בירך אתם חייבים לחשוב האם הניתוח הוא מסוכן או לא ולמעשה זה נכון לכל ניתוח וניתוח. אם כן עליכם להבין כי כמו בכל ניתוח גם כאן יש אופציה לסכנה מסוימת ולטעויות אשר יפגעו בנו. 

אך עליכם לדעת כי בעיקרון ניתוח בירך הוא בטוח באחוזים מאוד גבוהים. כמובן שזה משנה מי מבצע את הניתוח וככל שהרופא יהיה יותר טוב כך האחוז שמשהו ישתבש הולך ופוחת. כמובן שלפני הניתוח אתם חייבים ללכת ללפחות פגישת ייעוץ אחת עם האורתופד שם הוא יסביר לכם על הניתוח ועל הסכנות שיכולות להיות בו ואז תוכלו להחליט האם לבצע את הניתוח או לא. 

האם כל אורתופד יכול לבצע ניתוח בירך?

עולה השאלה האם כל אורתופד מומחה יכול לבצע ניתוח בירך? אם כן אנו חייבים לציין כי התשובה היא לא. בשביל לבצע ניתוח בירך אנו חייבים לפנות אל מומחה לירכיים אשר זו ההתמחות שלו. עליכם להבין כי יש הרבה תתי התמחויות באורתופדיה כמו למשל התמחות בברכיים, בקרסוליים או בחלקים אחרים בגוף. 

יש הבדל עצום בין אורתופד אשר מבצע החלפת ירכיים ובין אורתופד המבצע החלפת ברכיים וזה משהו שלא כדאי לזלזל בו. כמובן שיש אורתופדים שמתמחים בכמה אופרציות כמו החלפת ירך והחלפת ברך. מה שבטוח הוא שאסור לבחור רופא מבלי לברר מה ההתמחות שלו לפני כן.